Na SEO alebo čo je SEO nájdeš snáď miliardu článkov na internete. Skúsim to ale preložiť do "ľudštiny".
Medzi automobilovými nadšencami sa hovorí: Objem ničím nenahradíš !!!
A to isté platí aj u SEO.
Obsah ničím nenahradíš !!!
Pridávaj dostatočne dlho na svoju stránku kvalitný obsah a to denne a môžeš sa na celé SEO ... :).Všetkým ide o jedno - aby boli v GOOGLE na prvých priečkach vo vyhľadávaní.
Môžeš svoju stránku nadopovať takýmito fičurkami:
- Čisté url: www.akonaweb.sk/index.php?id=343 vs www.akonaweb.sk/seo-optimalizacia-pre-vyhladavace
- Metatagy: v HTML kóde mať kľúčové slová, description(popis), titles(nadpisy)
- Rýchlosť načítania stránky: keď sa ti bude stránka nahrávať ako slimák tiež to nie je dobré
- Sémantika textu: rozloženie stránky a používanie správnych tagov na zvýraznenie textov, používanie HTML5 tagov napr. nav pre navigáciu, aside pre bočné panely a podobne.
- Validita kódu: odstránenie chýb podľa štandardov HTML, CSS a JavaScript-u - sú na to rôzne validátory, ktoré ti otestujú stránku
- Sitemap: xml sitemap je štruktúra odkazov tvojej stránky
- Vek stránky: dlhodobo zavádzajúca nepravda. Nie je to veľký faktor, ktorý zohrá úlohu, keď budeš mať 10 rokov stránku napr. stránku o chate, kde sa 10 rokov nič nezmení.
- Doména: ach jaj, všetci si myslia, že stránka www.najlacnejsie-oblecenie.sk je víťazstvo :)
- Prípona domény: .sk je lepšie ako .com .eu či iné. Tiež blbosť.
- Mobile Friendly: responzívny design, alebo teda korektné zobrazenie pre zariadenia ako mobily, tablety a podobne začalo GOOGLE zohľadňovať pri zhodnotení stránky
- a podobne...
Nie je to všetko, ale tieto techniky sa nazývajú Inside SEO - sú to všetko veci, ktoré si môžeš spravovať sám, teda tie, ktoré môžeš ovplyvniť.
A tu ešte spomeniem spätné odkazy.
Veľa ľudí si myslí, že keď stránku zaradí do 100 verejných katalógoch alebo si zaplatí nejakej firme, ktorá vytvorí spätné odkazy z iných stránok odkazujúce na tvoju, tak že majú SEO vybavené.
Bacha !!! niektoré spätné odkazy ti ešte uškodia. Predstav si, že máš stránku na predaj oblečenia a ukazuje na teba stránka, ktorá má úplne iné zameranie napr. automobilové fórum.
Spätný odkaz je vtedy dobrý spätný odkaz, keď stránka odkiaľ ukazuje na tvoju stránku má vyšší pagerank a podobné zameranie.
Pokiaľ predávaš oblečenie a nejaká web stránka ako Versace, HM či iné dajú banner alebo odkaz zo svojej stránky na tvoju, tak je to lepšie ako hore spomenutých 100 katalógov.
GOOGLE to vie, že je to ťažké dosiahnuť a preto to aj viac ocení/ohodnotí.
Pagerank - toto som si nechal nakoniec. Pretože takmer všetci si myslia, že pagerank všetko.
Nie je tomu tak. A teraz ma väčšina z profíkov ukameňuje. Pagerank je kvalitatívny index od GOOGLE, ktorý ohodnotí tvoju stránku zo strašne veľa faktorov.
Tieto faktory sú spomenuté aj hore. Ale nie sú to kompletné faktory. Algoritmus myslenia GOOGLE je skoro ako človek.
Pagerank sa hodnotí aj z pohľadu návštevnosti stránky, takže keď budeš mať kvalitný obsah, ktorý podporíš napr. reklamou v telke tak si to GOOGLE všimne.
Nemusíš mať hneď spätné odkazy, keď budeš mať stránku, na ktorú bude chodiť 10 000 ľudí denne a dokonca nemusí spĺňať aj hore spomenuté fičurky.
Pokiaľ predávaš fyzické produkty, tak ti doporučujem pridávať ich aj do porovnávačoch ako heureka.sk či najnakup.sk a podobne.
Niekedy cena produktu, čož je véééľky faktor na Slovensku, rozhodne o nákupe tovaru a to ti viac prospeje ako riešenie SEO.
Pri predaji ide predsa o zisk a nie o to, aby si bol v GOOGLE na prvej priečke no nie?
Čo ti doporučujem ja, je písať, kvalitný obsah, zamerať sa na sociálne siete ako FACEBOOK, YOUTUBE, TWITTER, LINKEDIN, kde zdieľaš tento obsah.
Pokiaľ bude dobrý kvalitný, tak si ťa ľudia všimnú a budú o tom hovoriť, či zdieľať to ďalej a tým dosiahneš väčšiu návštevnosť, čo primárnym cieľom existencie stránky, že?
Tento obsah potom podpor postupne hore spomenutými fičúrkami a máš vyhraté.
SEO je veľký strašiak a väčšina ľudí to vzdá pri jeho štúdiu. Tiež to není nič čo sa dá zahrnúť do takéhoto krátkeho článku.
PRETO TI DOPORUČUJEM. ROB KVALITNÝ OBSAH, ZDIEĽAJ NA SOCIÁLNYCH SIEŤACH A NEOSTANEŠ BEZ POVŠIMNUTIA.
Na záver si pozri zoradené faktory rozhodujúce pre vyhľadávač GOOGLE a pochopíš čo som mal na mysli:
http://openumbrella.org/wp-content/uploads/2016/01/seorankingfactorfinal.png
http://www.searchmetrics.com/wp-content/uploads/us-ranking-factors-2013.png